2007-07-23

Boothwalkers första vagn

Den första vagn jag köpte var en Emmaljunga. När jag köpte den visste jag i princip inget om den. Jag visste att det var en äldre vagn och att jag tyckte den var snygg men det var typ allt. Jag var bara tvungen att köpa den och jag fick den för 150:- När jag kom hem med den kollade jag i albumen från när jag var liten och insåg att det var samma sorts vagn som jag hade när jag var liten. Men att det var annan färg på den. (Det var skillnaden jag kunde se då.) Men jag visste inte vilket märke det var eller när den var ifrån. Det var först när jag hittade en annons på tradera som jag fick reda på att det var en Emmaljunga. Sen dess har jag lärt mig mycket mer om retrovagnar och nu vet jag att den förmodligen är ifrån början av 70-talet...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefin vagn och så kul att du hade en likadan när du själv vara bebis!

Anonym sa...

Tack. Jo det är kul. =)