2007-07-27

Boothwalkers BRIO exclusive

Det här var den första (men inte sista) vagnen jag fick gratis. Eller jag snarare tiggde till mig den. Har jobbat lite på en secondhand. Och det var här denna vagn fanns. Men den saknade ett hjul vilket gjorde att de inte kunde sälja den. Så jag räddade den från tippen. Och på tippen var det jag hittade nya hjul till den. De är inte perfekta för de är inte riktigt rätt. Men de funkar. Men om nån har de rätta (såna som ligger i korgen) så är jag intresserad. =)
Det här är i alla fall en Brio Exclusive från omkring 1982.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken underbar, underbar blogg. Massor av historia och inspiration. Tack!

Anonym sa...

Mycket fin vagn. Men jag tror den är äldre än 82. Jag skulle tro den är från 79-80, pga av det löstagbara fodret i korgen. Jag har en briovagn från 82 och den har inte löstagbart foder..

Anonym sa...

Anonym. Ok. Skulle vara kul att se bild på din vagn. Skulle du vilja mejla bild till boothwalker@yahoo.se eller nåt?

Anonym sa...

Anna: Kul att du gillar bloggen. Vi ska försöka uppdatera den med fler historier och tips och sånt =)

Anonym sa...

Hej Boothwalker jag har fått en exclusive (tror jag) av min kompis måste vara från 81 eller 82 hon är född 80
Iaf så är det ett rätt stort chassi och hjulen är olika stora de främre är lite midre än de bakre och jag fick med en sittdel i blå mnchester men jag vet inte om den hör dit från början. Tyvärr har jag ingen nytta av denna "vagn" men jag behåller sittdlen den passar på en annan brio jag har. Så chasit och hjulen är tillsalu. De är i bra skick inte spruckna eller så men hårda såklart MHV Misfits på FL

Anonym sa...

den är snygg

Anonym sa...

jag har en brio exklusiv fr -86. mellanblå plysch/sammet? ditt underrede är nog inte original,modellen har ett annat handtag. jobbat i barnvagnsaffär -85 o -90. älskar stora vagnar! haft 8 vagnar t mina 2 första barn. nu 4 t den 3e. senast ny teutonia prestige-05 m stora hjul,skitsnygg.,