2007-08-23

Smutsig vagn utan avtagbar klädsel?

Min Brio var rejält smutsig av gammalt ingrott damm. Det har också träbotten, men efter tips i retrovagnstråden så vågade jag mig på att tvätta den med kulörtvättmedel i badkaret. Ställ liggdelen upp och ner (viktigt!) på tvären över badkarskanterna och duscha försiktigt. Då blöter du inte ner själva botten. Går sufletten att ta loss? Då kan du ju tvätta den med mycket vatten utan att det är nån fara. (Min låg i blöt undet en timmes tid, fast då var jag nervös...) Passa på en solig dag och låt den torka ute. Det gjorde jag också efter tips här i tråden. Min blev superfräsch.

Har du inget badkar? Har du duschkabin? I så fall kan du väl luta liften mot ett hörn - bara så att vattnet inte rinner ner rakt på träbotten - och tvätta med en trasa/mjuk svamp? Tvättmedlet kan du ju lösa upp/blanda upp med vatten så har du en färdig tvättmedelslösning. Sedan vill man ju förstås skölja av tvättmedlet ordentligt, men det borde ju gå med duschen ifall du först ställer liften upp och ner.

//Farstamamma

Inga kommentarer: