2007-07-24

AWN 1959

Denna vagn har jag köpt ev en trevlig äldre dam i ett litet samhälle i Småland. Det är en liggvagn men med en "låda" som man kan fälla ner för fötterna och ett ryggstöd givetvis. Lite kul och lite annorlunda. Den är inköpt 1959 på Sven Anderssons Järnaffär. Det finns en liten reva på suffletten och den kom till 1959 då den var ny och skulle stuvas ner i en liten VW bubbla berättade damen för mig. Den är använd till två barn.

Som synes behöver den nya däck, jag har ev. ett par på en emmaljungavagn som kan passa.

Av samma dam köpte jag även en barnmatstol från 50-talet och en söt pottstol och en Emmaljunga sittvagn från 1970 (överst på bild). Den har jag dock sålt vidare till Boråstrakten.

/cecci78

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad snygg den är. Och kul att veta var den kommer ifrån. Själv vet jag inte mycket om mina vagnar vilket jag tycker är lite synd...

Anonym sa...

jag skulle behöva nya däck till en Brio silvana (1959-63 modell) tror att diameter är 21,7cm.
supersöt vagn du hittat

Anonym sa...

Vad kan man sätta för pris på en 50-51 tror vi att de är? Den är ibgott skick med orginaldyna stoppad med hö😊

Boothwalker sa...

Mejla bild till boothwalker@live.se eller gå med i facebookgruppen och visa bild. Svårt att säga värde utan bild =)