2007-07-25

Gesslein panorama


En av mina favoriter (har många favoriter). Inköpt 1978 från Barnvagnshuset i Stockholm men använd i ett mindre samhälle i Småland till ett barn. Jag fick med orginalkartongen när jag köpte den i början av året (extra kul). Kvinnan jag köpte den av hade liggdelen förvarad i den, ordning och reda!!

Det finns luckor till alla 3 fönstren men det är bara det bakre som är fast på vagnen. Madrassen har en platta i botten och man "fäller upp" hela madrassen inuti vagnen när barnet ska sitta upp.

/Cecci78

4 kommentarer:

moath sa...

Kanon cool!
Själv söker jag ett sitt del till en brio vagn från 70talet. har underede samt ligg del, men önksar hitta sitt del. någon som vet var jag kan hitta? mvh/ Moa

Boothwalker sa...

Att hitta bara en sittdel till sin vagn kan vara svårt. Du kan efterlysa en nånstans eller kolla på blocket och tradera. Men kan som sagt vara svårt.

Anonym sa...

We´ve got the same one (gesslein panorama 1978) for our child which will be born in may. Perhaps, somebody knows what is it worth today?

Boothwalker sa...

Nice =)

As always when it comes to retro prams it depends on how much just that one is wanted. If it happens to be several people that wants it at the same time you can get a lot for it. As well as not so much if theres no bidding war. But the panoramas are generally popular and is it in good condition you could be able to get 1500-2000 kronor or so I think. (maybe more, maybe less. As I said, it really depends)