2007-07-24

Daphniamagnas favoritvagn!

Det här är min favoritvagn! Jag bara ÄLSKAR den!
Den är underbar att köra, för med dom stora däcken kommer man överallt! Och dom små guppen m.m märks knappt!
Speciellt om man brukar köra mammas nya moderna vagn med mini-däck.. Huvva!
Detta är i alla fall en emmajunga från 73 el 74.. Har glömt exakt datum, men nån utav dom är dte i alla fall!
Jag köpte den av en gubbe som hade haft den till deras dotter. Hans fru ville ej sälja den men han hade bearbetat henne lite för han ville inte ha kvar den i förrådet. Tur för mig!
Liggdelen har lite skavmärken på utsidans hörn, säkert från när dom packade den ur och in i bilen.
Men sittdelen var knappt använd, och det syns!
Detta är i alla fall en vagn jag kan rekommendera starkt!

5 kommentarer:

Retrovagn sa...

Så snyggt med en grön av den modellen =)

Anonym sa...

Halloj! Din vagn ser ut som den jag har hemma. Den köpte min mamma begagnad, när jag kom till världen -80. Hon klädde om liggdelen med senaps gult manchester tyg på utsidan o gult galon på insidan. Jag har nu använt den till min dotter o folk vänder blicken efter den. Kul, de inget de ser så ofta. Vet inte vilken års modell de e på den jag har men den e verkligen lik den du har. Sitt delen finns kvar den oxå. Blå manchester o rött galon. Kul m udda vagnar som man inte ser så ofta. Tack för mig.

Anonym sa...

Denna är nästan identisk med min vagn :) Har fått överta den liggvagn som bådde jag och min storebror låg i då vi var små, brorsan är född 74 så jag gissar att vagnen var sprillans ny när han föddes... Enda skillnaden är väl egentligen att min är blå. Kommer att va den coolaste morsan när bebisen kommer i slutet av december :)

Anonym sa...

Min man har precis denna vagn, han var född i 74.

Morfar har lagat hjulen för var son. ; )

Du får se bilden här:

http://www.geocities.com/empresskaren/Retrovagn.jpg

Anonym sa...

Jag hade en sån vagn som mina föräldrar köpte -75. Liggdelen är gul och sittdelen ärtgrön med gult foder.

Till hösten får jag anledning att använda den själv. Jag kommer att bli snyggaste morsan i stan!