2007-07-23

















Vår första vagn köpte vi 1982 när vi skulle få vårt första barn. En Gesslein Royal, barnvagnarnas Bentley. Egentligen ville jag ha en Silver Cross (barnvagnarnas Rolls Royce) men både plånbok, bil och rygg sa ifrån. Gessleinvagnen fungerade jättebra, har burit alla våra fyra barn med stolthet och jag har varit en stolt barnvagnsförare vid handtaget. Nu äntligen, 25 år senare, har jag äntligen blivit ägare till, inte bara en, utan snart fyra stycken Silver Crossvagnar. En dröm har gått i uppfyllelse! Tyvärr har jag ingenting att lägga i vagnarna längre (barnen är för stora, mellan 14 och 25 år) men det går bra ändå. De är de absolut vackraste vagnar som finns, i min ögon. Gessleinvagnen då? Jo, den finns kvar och det kommer den alltid att göra. Numera en sliten skönhet men den har åldrats med grace. Ja, det var lite om mig och mina vagnar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul att få höra din historia. Berätta gärna om fler vagnar. Eller visa bara upp bilder på dem. =)

Anonym sa...

En sådan finns på Blocket just nu för 100 kr...! http://www.blocket.se/vi/17342174.htm?ca=2_s

Anonym sa...

jag ska bli ägare till en 30 år gammal Gesslein och det ska bli jättespännande. har själv legat i den samt mina tre syskon och nu ska jag ha den till mitt andra barn.
den är i brun manchester och rotting på sidorna!! :)